Wanneer blijkt dat het aantal gesprekken wat vooraf is afgesproken, niet voldoende is kan het traject uitgebreid worden. In overleg met de deelnemer en indien gewenst, opdrachtgever wordt bepaald hoeveel extra gesprekken ingepland gaan worden. Deze worden apart gefactureerd na afsluiting van het traject.
De coachingsgesprekken kunnen, indien gewenst, ook buiten kantooruren plaatsvinden. De locatie van de gesprekken is in overleg met de deelnemer te bepalen. Dit kan bij de werkgever zijn of op een externe locatie. Indien er gebruik wordt gemaakt van een externe locatie worden deze kosten in rekening gebracht.
Na het afronden van een traject is er de mogelijkheid om een los gesprek te plannen (bijvoorbeeld eens per kwartaal of per half jaar), het zogenoemde onderhoudsgesprek. Om weer even alles op een rijtje te zetten, de uitkomsten van de leerdoelen nogmaals kort te bespreken en aan te scherpen en te evalueren hoe het nu gaat en te bepalen hoe verder te gaan.
Facturatie voor een afgesproken traject vindt in twee delen plaats. 50% wordt vooraf, voor start van het eerste gesprek, gefactureerd en de resterende 50% wordt na het laatste, vooraf afgesproken, gesprek gefactureerd. Wanneer een traject wordt uitgebreid vindt facturatie plaats na afsluiting van het uitbreidingstraject. De betalingstermijn is twee weken.